Ágens: Az isteni pestis – humánetikai keresőjáték – megfigyeléssel Pesterzsébeten
’Ez a lecsapolt mocsárterületre épült városrész a mélyszegénységben élők és a közép polgári jólét keveréke, gyűjtőhely. Én a vad zónájában élek. Szeretem.’ Ágens Ágens privát ’történetírás’ közben mutatja be e városrész rejtett zugait és ikonikus helyszíneit, figuráit. E keresőjáték folyamán Ágens pontos, feltáró, elemző múltbejárást él végig (a vírus okozta méla idő eredményeként), miközben alkalmi nézőivel és a helyi közösség tagjaival folyamatos interakcióba kerül Camus: Bátorítás a pestisdoktoroknak és a saját szövegein keresztül. Kérdéseket és feladatokat ajánl. A történet összefüggő, azonban részeiben is érthető és értelmezhető. Az út: Részletes info a helyszínekről és leírásukról: facebook.com/agens.tarsulat
Az Ágens társulat (Ágens) fennállása óta dramaturgiai, szcenikai kísérleteket és tanulmányokat folytatott. Leggyakrabban az idő problematikájával és annak térbeli megjelenítésével foglalkozott (Purcell piknolepszia 2004, Millenáris Teátrum, A legjobb alternatív előadás díja – Fővárosi Kulturális Bizottsága). És hol a szerelem mibenlétével: plastic-fantastic-bombastic (A Kékszakállú története) 2006, Budapesti Őszi Fesztivál; hol Mozart zenéjének és korabeli zenei megítélésének vizsgálatával vagy a művészettámogatás struktúrájával: aqua toffana 2006, Budapesti Tavaszi Fesztivál-MÜPA, Deus tardat 2007 Az igazi da Vinci kiállításon, MODEM Debrecen, Thália Színház, Ira – düh 2008 MU Színház, AKKU, Thealter International Szeged, XV. Alternatív Színházi Szemle Debrecen), Fatum (2009 MU Színház), stb. Ágens dolgozott Meredith Monkkal, a Magma Firetheaterrel, Gergye Krisztiánnal, Szomjas Györggyel, Gárdos Péterrel, Milorad Kristic-csel, Árvai Györggyel, a Nemzeti, a Bárka, a Merlin és a Vígszínházban, rendszeresen fellépett a MÜPA-ban, a Trafóban, a Műcsarnokban, a MODEM-ben, az Őszi és a Tavaszi Fesztiválokon.
|